söndag 29 augusti 2010

Vagnhärad-Hemse

Äntligen framme! Ungefär 13 landsvägsmil, en 5 minuters färja över Skanssundet och en tretimmars Gotlandsbåt senare så var man äntligen på plats i rummet som ska vara mitt hem här i Hemse det kommande läsåret. Hade ju beställt enkelrum med dusch o toa på rummet och oroat mig för att det ska bli supertrångt men döm om min förvåning när jag checkar in och det visar sig att jag fått ett dubbelrum för eget bruk! Har alltså 2 st 90 sängar i rummet, kanske en kan användas om någon kommer o hälsar på? Rummet är riktigt mysigt och ligger i det äldre av husen som heter Smiss. Fönstret har en bred fönstersmyg (me likey) och jag har utsikt över ett träd, rektorsexpeditionen och gympasalen, känns som ett lugnt o skönt läge då jag dessutom fått ett hörnrum en trappa upp (skönt att slippa bottenvåning). Bifogar några bilder på hur det såg ut precis när jag klev in genom dörren och hur det ser ut ett par timmar senare när jag hunnit packa upp det mesta. Vill speciellt att ni lägger märke till mina "tazzels" som hänger i gardinstången, kanske Hemses enda studentrum inrett á la Maria Montezami? ;o)

Är helt slut efter de senaste två dagarnas intensiva flytt och städning. Hade missbedömt hur mycket prylar jag hade ganska gravt så pappa fick springa iväg och köpa 10 flyttkartonger till och då blev det ändå till att packa det sista i väskor... får bli en tidig kväll så man är pigg o glad till uppropet imorgon bitti.

Tack förresten för alla peppande ord från alla möjliga håll o kanter, det värmer och det här året på Gotland känns som det kommer bli toppen!

Kramar

Mitt monster Boris sväljer mer baggage än man kan tro, det var inga problem att få in allt!


Min sovhörna...

...min extra säng och skrivbordet.

Utsikten från fönstret

Toan


Ett par snapshots efter inflyttning...



Tazzels!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar