lördag 21 augusti 2010

Packa packa packa...

En vecka kvar nu, nästa söndag går ju båten!
Har ägnat dagen åt att ställa till totalt k-a-o-s i lägenheten. I vardagsrummet har jag ett hörn med grejor som ska hem till mina föräldrar för förvaring och eftersom flyttkartongerna inte räckte får det bli en tur imorgon för att införskaffa fler. Så just nu står tre fulla kartonger med prylar. 8 st skoboxar. Ett par papperskassar med skor/stövlar. Någon väska med kläder. En påse med bl a ett duntäcke och en tjock jacka som jag tänkt för länge sedan att det är mest praktiskt att tvätta hos mamma. Det prylberget toppas med en hög lösa vinterjackor/kappor och nedanför ett antal fotoalbum och ett gäng galgar som spritt ut sig över golvet.

Nästa hörn består av grejor som ska med till Gotland, har försökt att packa grejorna i praktiska saker som fina korgar, boxar, plastlådor att ha under sängen så man slipper ha en massa resväskor på studentrummet sen. Än så länge ser det hörnet ganska prydligt ut, har dock inte lagt dit klädberget än ;-)Däremot finns där en hel del saker som jag tänkt använda för att pimpa studentrummet med som gardiner, ljusstakar, kuddar, bordslampa, vaniljljus... måste ju försöka få till ett "hem" då man ändå ska bo på det, troligtvis minimala, rummet i 9 måndader. Andra saker som packats är av nödvändig natur som lakan, handdukar, hårtork, skarvsladd mm. Har även packat fotoväskan med inte mindre än 3(!) systemkameror varav en är analog. Och alla j-a sladdar och laddare. Standard. Snälla inför EN standardsladd för ALLT.

Sedan har vi resten av vardagsrummet som drabbats av ett av mina idiotprojekt... Har nämligen tänkt ända sedan i vintras att jag ska lägga in alla mina CD-skivor i datorn och sedan slänga över dem på en extern hårddisk men inte fått tummen ur förrän just en vecka innan jag ska flytta. Så nu har jag börjat lägga in skivorna som ligger i högar över HELA golvet sorterade efter inlagda, ska läggas in, ska förhoppningsvis läggas in och en skit samma om de inte blir inlagda hög. Hade varit ganska smidigt att påbörja detta lite tidigare än idag klockan fem eftersom det är ganska många skivor och snitthastigheten på inläsning är ungefär 4-5 CDs per timme... nåja jag har ju tvättstugan imorgon klockan sju så fram till lunch kanske jag fått in ett 20-tal skivor då :-)

Tänker inte gå in på detaljer hur det ser ut i resten av lägenheten men kan nämna ikea-kassar med skitig tvätt, lådor, lösa papper, böcker, DVDs, kläder, städgrejor och dammsugare... Och på balkongen hänger en matta som jag fick för mig att den ska med till Gotland och därför ställde mig och handtvättade i badkaret, sjukt tungt!

Ska bara bränna ett par skivor till sen blir det sovning för att orka fortsätta med allt som återstår imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar