fredag 13 augusti 2010

Countdown...

Om två, bara två korta veckor tar mitt liv en vändning då jag ska sätta mig i skolbänken igen. Fotolinjen på Gotlands Folkhögskola i Hemse hägrar i nio härliga månader. Eftersom jag vet att flera är nyfikna på hur det kommer gå tänkte jag testa att blogga därifrån!

Steg ett med att börja blogga är ju att klura ut ett namn på bloggen så igårkväll satt jag och funderade lite. En snabb slutsats var att jag ville ha ett bloggnamn som rimmade så jag smakade på varianter som "fotografi by annelie", "skolmiljö på kalkstensö", "internat-prat", "isolerad & fokuserad", "öliv med stativ"... men till slut fick det bli "Livet genom Objektivet". Någon som har ett bättre förslag eller tycker jag borde valt ett av de andra alternativen?

Har just nu ingen aning om hur mycket bloggen kommer updateras, vad jag ska skriva om eller riktigt hur bloggen ska se ut, kanske kommer den ändras med tiden? Men just nu känns den dels som ett sätt att beskriva min vardag för nyfikna vänner och även bli en dagbok med minnen för mig själv när läsåret är slut.

Så välkommen att hänga med på de sista förberedelserna och sedan mitt läsår på Gotland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar