måndag 30 augusti 2010

Första skoldagen avklarad!

Rena semestern här... första skoldagen började klockan 10 med att man fick kaffe med smörgås och att rektorn hälsade oss välkomna ackompanjerat av lite nyckelharpa. Sedan fick vi gå till klassrummet träffa lärare och klasskamrater fick presentera varandra, det delades ut schema och lite info om kursen varav det mesta kommer vi få veta längre fram osv. Och nu klockan två så var skoldagen redan slut! M a o ett par timmar att slå ihjäl fram till middagen klockan fem och ikväll blir det en "internataktivitet" då vi ska leka gotländska lekar och lära känna varandra. Är inte van vid att ha så mycket TID men tror att jag kan vänja mig vid det här livet ;-)

Så lite om min klass då, vi är 19 personer, uppskattningsvis 2/3 tjejer och åldern är låg, den yngsta har precis tagit studenten, någon hade en 25 årskris, har träffat på ett par stycken som är 27-28 år dvs "i min ålder" men jag är garanterat den enda över 30! De verkar trevliga iaf och det är ju det viktigaste.

So long!

1 kommentar:

  1. whi vad spännande, det kommer gå jättebra det där :) önskar dig lycka till och kommer följa dig under året! kram på dig vännen!!

    SvaraRadera