måndag 18 april 2011

Slututställning "Mellanrum"

Här kommer som utlovat bilderna jag fotade till vår slututställning. Hela klassen hade temat mellanrum att förhålla sig till. Jag valde att kalla mitt projekt "Pendlartid" och så här såg verkstexten ut:

"Alla har vi 24 timmar per dygn som vi disponerar på ett ganska medvetet sätt. Men det finns även en del bortglömd tid. Tänk på de timmar och minuter som vi pendlare spenderar på stationer, pendeltåg och i skakande tunnelbanevagnar. Fysiskt befinner vi oss någonstans men är egentligen ingenstans, ibland inte heller särskilt närvarande. Vem tänker då på att det är fragment av ens liv som passerar? Kan man kalla det dötid när vi ändå lever? Jag väljer att kalla det mellanrum.

Vernissagen ägde rum i fredags och utställningen hänger på Gotlands Konstmuseum i Visby till den 2 maj.












Här nedanför kan man se hur de såg ut på väggen. Jag valde att göra ett kollage med 8 st bilder i storlek A4 och 2st A2. Alla är utskrivna på Baryta Fiberpapper och monterade på kapaskiva. Jag skrev även en liten text som jag satte upp i själva kollaget.

Inte riktigt nu. Men inte heller sen eller då.
Tiden när man varken är här eller där.
Men man är. I ett mellanrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar